Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 65

Kategori: Stammen Icylake

 
Pomegranate la på. Förbannad. Det var Zakaria. Han sa att han hade glömt skydda sig ändå. Den hade åkt av och han ville att hon skulle testa sig. Hon hade alltså mest troligt blivit gravid med honom, för magen hade växt. Hon hade alltså legat med Jeffrey i onödan!! Hon ville bara kräkas, kräkas och kräkas. Fastän hon inte tyckte hon gjorde annat som det var.


 
 
Chloe hade så pass hunnit flytta in då hon plötsligt hade blivit övertalad.

"Det är sant det han säger, eller hur? Ni var med varandra? Under den där KORTA stunden jag var borta? Jag har känt Jeffrey jättelänge och han skulle inte ringa mig så här mycket om han inte talade allvar. Vad är problemet med dig?!?"

Pomegranate började berätta alltihopa. Hon bad Chloe om att förstå. Det var ju för deras skull. Hon trodde att Zakaria använt skydd, och då hade det ju inte blivit någonting. Hon ville inte chansa. Hon ville ju ha barn med Chloe, nu! Chloe var besviken. Hon hade ljugit. Hon kunde inte lita på Pomegranate och så var det bara.


 
Chloe tog in på hotell och kort därefter var det dags att föda. Pomegranate kunde inte må värre. Hon hade gjort allt hon kunnat för Chloe. Visst, hon hade kunnat vara ärlig. Men det spelade väl ingen roll så länge det blev ett barn? Kanske, om Pomegranate inte ljugit för henne, att hon tyckt det var smidigt med Jeffrey som pappa. Men hon kunde inte lita på henne, och nu var hon tvungen att föda barnet själv.



Det blev inte bara ett barn. Det blev två! Pomegranate hade fått panik i ögonen under förlossningen då sköterskan sa att det var en till på väg ut. Två barn?! Helt ensam?? Det här kunde inte bli annat än katastrof. Hon var tvungen att vinna tillbaka Chloes hjärta. Det kändes som att hon inte gjorde annat.


 
Väl hemma mådde hon bättre. Hon hade ju trots allt fött två underbara varelser som var hennes egna! Mammahjärtat värkte av kärlek. Aldrig att hon skulle låta sina bekymmer gå ut över sina barn. Tvillingarna kom i två nyanser. Det var två flickor. Carrot, fick den ljusa heta. Den gröna flickan, som var betydligt mer lik henne själv, fick heta Melon.




Men kampen om Chloes hjärta och förtroende fortsatte. 


"Snälla Chloe. Jag har fått barnen!! Ja det blev två! Jag har fött våra tvillingar och dom är så fina. Dom är dina och mina. Snälla kom hem... Jag ville inte såra dig. Jag ville bara lösa det! Snälla tro mig. Jag ville bara slippa dramat."



Kommentera inlägget här: