Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 32

Kategori: Stammen Icylake


Den varma sommaren började lida mot höst. Olive hade inspirerat Apple med sitt stora intresse för växter. Dessutom kunde inte Olive ta hand om alla växterna lika bra längre. Vårat egna äpple Apple stod vid äppelträdet och plockade några röda mogna. Hon funderade på om hon kunde odla giftiga äppelträd?


Apple åkte iväg för att sälja lite grödor. De hade ont om pengar och odlingarna växte som ogräs. Fastän det förstås var skönt att odla egen mat. Hon hade ingen aning om vad som hände hemma.

Olive hade precis kommit hem från arbetet då hon började känna sig riktigt konstig. Det var som att hon försvann bit för bit. Plötsligt stod liemannen där. Hennes tid var kommen. Hennes tid i världens Sims och i stammen Icylake var klar!


Apple kom hem och hittade en urna på golvet. Först förstod hon ingenting. Hon tänkte att det var en cool urna. Hade någon dött och varit schysst att lämna den till henne? Apple tyckte döden var rätt intressant, och ond förstås. Men det var inte vem som helst som låg i urnan. Det var hennes mamma. 

Familjen Icylake hade anställd ett hembiträde då Xeep fanns i livet, och då de hade råd att betala honom. Han var här idag och lämnade det sorgliga beskedet till Apple. Hon ställde sig vid morotsplantan Olive alltid varit så kärleksfull mot och grät.



Apple visste inte vad hon skulle göra. Hon var ju inte ens vuxen än och nu hade hon hela huset för sig själv! Inte att hon klagade, men det med pengar skulle bli ett problem. Räkningar? Kattmat? Hon visste inte ens hur allt i huset fungerade. Apple hade aldrig smakat alkohol, men hon kände att det var dags att ta sig in på en bar och prova på det.

 
Efter en skum drink rusade hon in på toa. 

"Oj! Här är det upptaget serru. Men oj, hur är det med dig?" Apple brast ut i gråt och kastade sig i armarna på killen hon överraskat inne på toaletten.

"Det är hemskt! Min mamma har just dött. Jag är ensam nu. Mina syskon har flyttat, jag har inga pengar. Jag fick inte ens vara med då hon gick bort... VAD SKA JAG GÖRA?!?!"

 
"Såja, det blir bättre. Det låter fruktansvärt. Jag beklagar verkligen sorgen. Men en så söt tjej som du har nog inga problem att klara sig? Vilka svarta ögon du har! Coola! Så vackra. Du är inte vampyr va? Varulv? Nej, jag vet inte vad du är..."

Apple skrattade till och sa att hon var en alien. Berättade om Xeep, hennes besvikelse till pappa. Meteorskuren hon orsakade och om de onda pakterna med hennes syster. De stod inne på toaletten så länge att ett dussintals gäster blev förbannade bakom dörren.



Kommentera inlägget här: