Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 19

Kategori: Stammen Icylake


Utskällningen var inte nog. Dermot var sårad, och det kunde man ju förstå. Det blev ett riktigt slagsmål. Både Mr Alien - vid namn Xeep(!) och den numera åldrade katten Bell iaktog i godan ro.


Olive var förvirrad och ledsen av sina egna upprörda känslor. Men hon visste att det inte gick att ignorera känslorna som vuxit sig så starka för Xeep. I vilket fall var det för sent att rädda något med Dermot. Han var på väg ut och hon förstod honom. Dermot tittade på sin lilla dotter, för vad han kunde tänka var sista gången, och lämnade familjen Icylake.

 
"Hur kunde du förstöra vår familj såhär?! Och på min FÖDELSEDAG??!! Jag vill aldrig mer se dig! Du har inget här att göra! Att du kan bidra till ett sådant svek. Jag hoppas du hoppar in i din rymdfarkost och aldrig mer kommer tillbaka!!" 



"Jag går och lägger mig. Du får stanna här. Nu är du ju ensam man i huset... Det löser sig med Hawthorne. Allt kommer lösa sig". Olive gick och lade sig. Xeep stannade förstås uppe då han inte behövde sömn. Han behövde bara ladda upp batterierna då och då, men det var inte ofta. Xeep älskade att meka och uppgradera saker. Han spenderade hela natten med att uppgradera toaletten, och hoppades på ett framtida lyckligt liv med sin nya kärlek Olive.



Hawthornes hat för Xeep hade inga gränser. Han hade precis blivit tonåring, men han ville ut från huset - NU! Nästa dag sökte han första bästa deltidsjobb. På så vis skulle han börja spara till ett eget boende, eller kanske universitetet, och samtidigt vara hemma så lite som möjligt. 


 
Kommentera inlägget här: