Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 18

Kategori: Stammen Icylake

 
Dags för födelsedagskalas för Hawthorne! Olive kände inte till det här med att man firade födelsedagar. Varför fira att man har fötts, typ? Men Dermot insisterade på att pojken skulle få ha ett kalas. Det kom lite blandade gäster, även skolkompisar till Hawthorne förstås. 


Tadaaa, en stilig ung karl! Hawthorne har vid det här laget egenskaperna geni, tankspridd, djurälskare och festprisse.

 


Olive kunde inte låta kalaset vara så stämningsfullt som det var. Hon hade personligen bjudit in Mr Alien, och i all lycka kring Hawthorne sträckte hon sig fram för att ge honom en kyss. Hawthorne kände sig mer än besviken. På hans födelsedag och allt... Han gick direkt för att leta igen pappa, det här skulle han få veta.

 
Olive kände knappt igen sig själv då hormonerna bara rusade. Hon kände en sån dragning till Mr Alien. En sådan dragning att hon måste föröka sig - nu! Det var som att det var någit i hennes blod, i hennes gener, som pushade på att för att komma Mr Alien närmre och närmre. Hon hade aldrig i sin vildaste fantasi kunna tänka sig att hon skulle kunna träffa på någon lik henne själv här. 


 
Hon förstod inte vad som hände med henne. Hon sa till Mr Alien att hon behövde vara ensam och stod ett tag, medan födelsedagskalaset fortfarande var igång, och grät mot sin dotter som precis blivit småbarn.

"Förlåt Apricot. Jag vet att du inte helt förstår, och det gör inte jag heller ska du veta. Jag vill inte såra din bror och jag vill inte såra din far. Men jag och han... Du förstår, vi är samma sort. Vi är av samma slag. Jag har inte känt såhär för någon, någonsin. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag krånglat till det."


 

Nästa morgon fick Dermot veta allt. Ilskan var total. Den kokade och han kunde inte skrika nog många gånger på Olive hur mycket hon förått honom! "Jag har kämpat för dig, vi har TVÅ barn tillsammans, en liten dotter och det är såhär du gör då vi äntligen blir en familj?!?! Jag ska ut härifrån, jag vill aldrig se dig mer!!"


 

Olive var så förvirrad. Skärrad, upprörd, uppgiven. Varför gjorde hon som hon gjorde?! Hon hoppades innerligt att det hon kände för Mr Alien var sant, och att han inte också lämnade henne nu så att hon blev helt ensam - igen. 


Kommentera inlägget här: