Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 14

Kategori: Stammen Icylake


"Olive... Jag gillar inte hur det slutade mellan oss. Finns det inget vi kan göra för att fixa det? Vad vill du att jag ska göra?"  Dermot hade börjat ringa Olive varje dag. Hon ignorerade samtalen för det mesta, men ändå var det som att hon ville svara. Hon kände sig för det första skyldig att svara. Just för att kanske våga berätta en vacker dag att han har en son...


 
Bättre blev det inte då Olive åkte till sin nya förälskelse. Hon hade hunnit berätta att hon hade en son. "Tror du inte jag fattar vad du håller på med?! Jag BOR tillsammans med Dermot. Jag vet att ni var tillsammans och jag förstår nog att det är hans son. Vi fortsätter inte med det här, vilken lögnaktig kvinna du är!! Jag kommer berätta för Dermot på en gång!"


 

Olive blev ledsen. Hon visste att det var fel gjort. Men vad hade han med det att göra?! Vad spelade det för roll dem emellan? Han tyckte ju om henne. Övervinner inte det en vänskap? Hon traskade hem i snön och kände sig mer ensam och övergiven än någonsin.


Dagarna gick och Olive visste varken ut eller in. Sonen, katten och hon hade svårt att klara sig. Hon hade ständigt kronofogden efter sig och hon förstod att hon inte hade någon chans att försörja dem alla om hon skulle bo själv som ensam vuxen. Efter Dermots hundrade samtal bjöd hon hem honom. Det var väl lika bra att han fick veta att han hade en son. Kanske kunde hon se honom som något annat än zombie efter all denna tid...

 
 
Kommentera inlägget här: