Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 98

Kategori: Stammen Icylake

 
Melon brydde sig inte om att hon gick omkring i sina sexigase underkläder bland sina barn. Hon gjorde det mesta i dem när hon var hemma. Till exempel spelade tv-spel med sonen. Hon och Grape kom så bra överens. Det kändes nästan som att de var på samma nivå. Grape var så lillgammal av sig.




Inte ens när Kiwi berättade sin innersta önskan kändes det olämpligt.

"Mamma... Du har ju sagt till oss att vi får vara som vi vill och göra vad vi vill. Nästan vad vi vill. Jag skulle vilja börja på konstskolan, jättemycket! Får jag det? Jag kommer ju flytta då..."




Melon kramade om sin dotter medan hennes ögon vattnades. 

"Självklart får du det min älskade dotter! Men har du tänkt igen det ordentligt? Du är inte så stor än min unga dam, mycket kan förändras om vad man vill i livet."

"Men jag kommer ju hem om jag inte trivs! Snälla!"

 
 

Melon sa återigen till Kiwi att det bara var hon själv som bestämde. Hon hade svårt att hålla tårarna tillbaka, inskolningen var redan på måndag. Hon läste en saga för Kiwi om goda älvor som skulle följa henne genom hela livet och hoppades på att hon skulle ringa mycket från internatet.



Det var snödagen och Grape slängde sig i snön. Inte för att inte tyckte om snö, men han längtade så mycket efter sommar och gröna träd... Det var så kallt nu och man kunde göra många fler roliga saker på sommaren. Att sitta i solen med en god bok, det såg han fram emot.




Efter Melons och Jamies trevliga besök i trädkojan hade det gått som det gått. Melon var gravid för fjärde gången! Ett fjärde barn skulle det bli. Melon blev förvånad när hon kände magen växa. Hon trodde att det nog var klart med barnafödandet. Hon klappade om Goliath som började bli gammal och hoppades på att han skulle få leva så länge att han fick se den nya bebisen.




Kommentera inlägget här: