Sims by Skogsraah ◊

Legacys & Historier

Kapitel 69

Kategori: Stammen Icylake


Pineapple var precis på väg att fråga ut sin syster med tusen fråga då Pomegranate tog till orda. Hon var inte blyg, och hon tyckte alla kunde få veta. Hela festen, spela roll.

"Okej, allihopa. Vi skulle vilja berätta en sak. Jag förstår att många kanske tror att vi har adopterat, men så är inte fallet. Zakaria, jag ser vad du tänker och du har rätt. Tvillingarna är dina. Ja, biologiskt. Jag vet, jag var dum, men jag och Chloe ville så gärna ha barn. Det måste gå via blodsband..."


 
Det var en stor chansning. Hela festen stod och gapade. Chloe skrek att det var fritt fram att ta tårta, för att bryta den pinsamma tystnaden. Pomegranate tittade på Zakaria som att hon förväntade sig en smäll. Men han log stort och utbrast "Mina barn! Jag visste det! Tack för att du är ärlig. Jag är inte redo för föräldraskap på riktigt... Men det här är perfekt!"

Pomegranate var chockad över reaktionen, men lättad. Zakaria tod en stor bit tårta och kalaset fortsatte.


 
Kalaset var slut och Carrot sprang iväg med en bok. Hon hade älskat böcker redan sedan småbarnsåldern. Pomegranate sipprade på sitt tetra-blod och tittade på då en av hennes vackra döttrar sprang iväg.


 
Melon var trött efter all tårta och sprang in i deras nya rum. Hon var mycket nöjd. Hon kom så bra överens med syrran och nu skulle de dela rum och våningssäng. Kunde det bli bättre?! Att bo tillsammans med sin bästis. 


 

"Melon, sover du?" 
"Nej. Jag kan inte sluta tänka på vårat rum! Det är så fint! Också sover du över mig och vakar mig."
"Klart jag gör! Och du vakar under mig. Du vet, monstren under sängen..."

Melon studsade upp och kunde nu definitivt inte sova.



Pomegranate och Chloe stod och samlade sig efter en livlig och bra fest. Chloe hade inte jobbat under dagen, men Pomegranate tyckte att hon kunde ta på arbetskläderna ändå. Hon tyckte Chloe var otroligt sexig i uniformen...


Kommentera inlägget här: